Szkolne komputery w walce z koronawirusem
Mało kto jest wirusologiem, mikrobiologiem, chemikiem czy farmakologiem. Mimo, że większość z nas zna się na tych dziedzinach na co najwyżej poziomie biologii w szkole podstawowej to każdy może się przyczynić do „rozpracowania” koronawirusa.
Folding@home to projekt Uniwersytetu Stanford, mający badać sposób zachowania białek, które mogą przyczynić się do powstawania chorób takich jak choroba Alzheimera, Parkinsona… a aktualnie również tych wchodzących w skład SARS-CoV-2 będącego przyczyną opustoszałych ulic i konieczności pozostawania w domu. Do wykonania tych analiz potrzebna jest jednak duża moc obliczeniowa, a czas superkomputerów (jak też ich ilość) jest bardzo ograniczony. Naukowcy zdecydowali się więc na rozwiązanie w modelu distributed computing – wolontariusze z całego świata mogą zdalnie udostępnić swoje procesory (i karty graficzne), w czasie kiedy nie korzystają z komputerów.
Nasza szkołą również włączyła się w badanie – szkolna pracownia na jakiś czas zmieniła się w cyfrowe laboratorium analizując swoje porcje danych. Jeśli chcieliby Państwo do nas dołączyć – gorąco namawiamy, nawet jeżeli mieliby Państwo możliwość oddać tylko godzinę-dwie. Naprawdę nie trzeba wiele, a można istotnie pomóc.
W ramach udziału w programie można również reprezentować określoną grupę. My oczywiście zapraszamy do team-u EdisonSchool(Poland) – nr 236767.
Więcej informacji na temat całego projektu można znaleźć na stronie https://foldingathome.org/